Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012

Η γραμμή εκσυγχρονίστηκε "μας είπαν",ο.... "προαστιακός" δεν θα ξαναέρθει και κανένας... υπεύθυνος δεν γνωρίζει τίποτα.


«Στις 4 Ιανουαρίου 2012 υπογράφηκε , μεταξύ του Δήμου Κορινθίων και της ΓΑΙΑ ΟΣΕ, η σύμβαση παραχώρησης για χρήση, της έκτασης του σιδηροδρομικού σταθμού Κορίνθου, με σκοπό την αξιοποίηση και αναβάθμισή του από την Δημοτική Αρχή ( έκταση 25 περίπου στρεμμάτων ).

Πληροφορίες λένε ότι την ίδια περίπου ημερομηνία το ΚΤΕΛ Αργολίδας προχώρησε
...

στην ενοικίαση του κεντρικού κτιρίου του σταθμού του ΟΣΕ στο Άργος για να δημιουργήσει στο χώρο αυτό σταθμό λεωφορείων». Προφανώς χρειάστηκαν 5,5 χρόνια ( 2004-2009 ) έργα ανακαίνισης της γραμμής, περίπου 31 εκατ. ευρώ, δώδεκα (12) καινούργια τραίνα ( Rail Bus ), ώστε, “ο προαστικός” της Αργολίδας, ο πολυδιαφημιζόμενος από κάποιους, να σταματήσει να “σφυρίζει”, αποτελώντας τη μεγαλύτερη αναπτυξιακή φούσκα του νομού και όχι μόνο.
Οι λάθος πολιτικές επιλογές των υπευθύνων στέρησαν από την Αργολίδα έναν πραγματικό προαστιακό, έριξαν “στο βαρέλι χωρίς πάτο” 31 εκατ. ευρώ ( συν τα υπόλοιπα που δαπανήθηκαν για τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Τρίπολη – Καλαμάτα !!!) και τελικά έβαλαν ταφόπλακα, μετά από 120 συναπτά έτη λειτουργίας στη γραμμή Κόρινθος – Καλαμάτα.

Μάλιστα, τα τρένα της Πελοποννήσου δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κανένα άλλο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας - πλην του Τρικουπικού της Αιτωλοακαρνανίας - καθώς φτιάχτηκαν για να λειτουργούν σε γραμμές εύρους ενός μέτρου, όπως αυτές της Πελοποννήσου. Έτσι, παίρνουν τον δρόμο τους για να γίνουν τα νέα σιδηροδρομικά φαντάσματα, μνημεία μίας άλλοτε ένδοξης εποχής.

Η έλλειψη ενός σοβαρού επιχειρησιακού προγράμματος και η παροχή λίγων και ανεπαρκών υπηρεσιών, τα κακώς νοούμενα συμφέροντα ανταγωνιστικών μέσων, απομάκρυναν τον κόσμο από τον σιδηρόδρομο προς το πιο γρήγορο αυτοκίνητο, εξέλιξη που δημιούργησε οικονομικές ζημίες στον ΟΣΕ. Επίσης, τα τελευταία χρόνια τόσο μέσα στο υπουργείο Μεταφορών όσο και μέσα στα κόμματα πλήθυναν οι φωνές που ζητούσαν «να κλείσει η Πελοπόννησος».

Το μεγάλο προνόμιο του δικτύου Κόρινθος – Τρίπολη είναι ότι ενώνει αρχαιολογικά μνημεία παγκοσμίου ενδιαφέροντος, τα οποία με ένα καλό επιχειρησιακό πλάνο και με τη σύμπραξη πολλών τοπικών και ιδιωτικών φορέων , θα μπορούσε να αποτελέσει μία ενδιαφέρουσα επιχειρηματική πρόταση. Δυστυχώς όμως οι τελευταίες εξελίξεις ενοικίασης και παραχώρησης των κεντρικών σταθμών του δικτύου μόνο απογοήτευση και οργή προκαλούν. Σήμερα προέχει η προστασία αυτής της ιστορικής υποδομής, γιατί σε λίγο «το πλιάτσικο» θα είναι εκτός ελέγχου. Ο σιδηρόδρομος στο Μοριά αξίζει μια δεύτερη σοβαρή ευκαιρία.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε τη μνημειώδη δήλωση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, κ. Γιάννη Μανιάτη, την 1 Αυγούστου 2009:
« Επιτέλους, το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Αργολίδας, ο Σιδηρόδρομος, προϋπολογισμού 31 εκατ. €, μετά από πολλές αναβολές και τεράστιες καθυστερήσεις, παραδίδεται την 1η Αυγούστου 2009 για χρήση στους πολίτες της Αργολίδας.

Όλοι εμείς που αυτά τα χρόνια εξασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση του έργου, που παλέψαμε για την υλοποίησή του και που αγωνιστήκαμε για να τεθεί στην υπηρεσία των πολιτών της Αργολίδας, αισθανόμαστε δικαιωμένοι, έστω και αν το έργο που τελικά παραδίδεται είναι κολοβό, κατώτερο των αρχικών προδιαγραφών, με ελάχιστα δρομολόγια, με αυξημένες τιμές εισιτηρίων, με χαμηλές ταχύτητες και με καθόλου διαφήμιση.

Επειδή το έργο αυτό από το φθινόπωρο θα αποτελέσει κορυφαία πολιτική μας προτεραιότητα, ώστε πραγματικά να συντελέσει αποφασιστικά στην ανάπτυξη της Αργολίδας, σήμερα θα αρκεστούμε στο να καταγράψουμε με επίσημα έγγραφα τι έργο παρέδωσε η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και ποιο τελικά έργο εκτέλεσε η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ. Σύμφωνα με απαντήσεις του Υπουργού Μεταφορών, κ. Μιχάλη Λιάπη, στη Βουλή των Ελλήνων, μετά από δικές μου ερωτήσεις, το έργο που θα τεθεί στη διάθεση των πολιτών της Αργολίδας έπρεπε να έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:


1. Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2006.
2. Έως το τέλος Ιουνίου 2004 αναμένονται να παραληφθούν δώδεκα (12) Rail Bus, τα οποία θα δρομολογηθούν στο δίκτυο της Πελοποννήσου.
3. Με τα ανωτέρω έργα ο χρόνος διάνυσης στη διαδρομή Αθήνα – Άργος θα μειωθεί σε 1 ώρα και 30 λεπτά, από 2 ώρες και 20 λεπτά που είναι σήμερα.
4. Τα έργα θα παρέχουν στην ευρύτερη περιοχή του νομού Αργολίδας σύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές, στις οποίες θα μπορούν να αναπτυχθούν υπηρεσίες προαστιακού τύπου από σιδηροδρομικές επιχειρήσεις.

Τα παραπάνω επίσημα έγγραφα της Βουλής των Ελλήνων αποδεικνύουν ότι το έργο που η σημερινή κυβέρνηση παρέλαβε από την κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, ήταν ένα κορυφαίο αναπτυξιακό έργο που, όμως, κι αυτό κατάφεραν να το παραδώσουν με καθυστέρηση τριών ετών, με διαδρομές κατά 30 λεπτά αυξημένες σε σχέση με τις αρχικά προβλεπόμενες και με ελάχιστα δρομολόγια, ώστε να μη μπορεί να γίνει προαστιακή σύνδεση της Αργολίδας με την Αθήνα.

Σε όλα τα παραπάνω, ο μοναδικός σύμμαχος των πολιτών της Αργολίδας που όλα αυτά τα χρόνια πάλεψαν για το τρένο, ήταν μόνο οι εργαζόμενοι του Οργανισμού, τους οποίους θέλω δημόσια να ευχαριστήσω για την προσφορά τους στον τόπο μας και να τους καλέσω να συνεχίσουμε μαζί τον αγώνα για να αποκτήσει η Αργολίδα το Σιδηρόδρομο που δικαιούται, για τον οποίο έχουμε ήδη πληρώσει τόσο εμείς, όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση που συγχρηματοδότησε το έργο. Σε κάθε περίπτωση, η έναρξη των δρομολογίων του τρένου αποτελεί ένα κορυφαίο αναπτυξιακό γεγονός που μας επιτρέπει να αντιμετωπίζουμε αισιόδοξα το μέλλον.»



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου