Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

“Savoir Vivre” για δημόσιους υπαλλήλους

Έναν «οδηγό ορθής διοικητικής συμπεριφοράς» για τους δημόσιους υπαλλήλους παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Ρέππας. Όπως εξήγησε ο υπουργός, στο συγκεκριμένο οδηγό συμπεριλαμβάνεται το σύνολο των κανόνων με την αντίστοιχη παραπομπή στις σχετικές διατάξεις του Συντάγματος και των νόμων που διέπουν τη λειτουργία του δημοσίου υπαλλήλου κατά την άσκηση των καθηκόντων του.

Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα, στον εν λόγω οδηγό καταγράφονται οι προδιαγραφές μιας συμπεριφοράς


που πρέπει να είναι πρότυπη, να είναι ποιοτική κατά τη διάρκεια της άσκησης των καθηκόντων του υπαλλήλου προς εξυπηρέτηση του πολίτη.

Μεταξύ άλλων, επισημαίνεται ότι : ο δημόσιος υπάλληλος πρέπει να συμπεριφέρεται πάντοτε κατά τρόπο που να καθίσταται άξιος της εμπιστοσύνης του κοινού. Πρέπει να τηρεί, σε κάθε περίσταση, τους βασικούς κανόνες καλής συμπεριφοράς ανεξαρτήτως της ψυχικής του διάθεσης. Επίσης, πρέπει να έχει επιμελημένη και ευπρεπή εμφάνιση, να συμπεριφέρεται με ευγένεια και κοσμιότητα, να απευθύνεται στους πολίτες στον πληθυντικό, να μην καπνίζει, να εξυπηρετεί τους πολίτες κατά το ωράριο που έχει ορίσει η υπηρεσία του, σύμφωνα με τις κείμενες γενικές και ειδικές διατάξεις, αφιερώνοντας εξολοκλήρου και αποκλειστικά το χρόνο εργασίας του στα καθήκοντά του, και παραμένοντας και πέρα του ισχύοντος χρόνου εργασίας, εφόσον έκτακτες και εξαιρετικές υπηρεσιακές ανάγκες επιβάλλουν τούτο, να μην κάνει εξωϋπηρεσιακή χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή του, ενώ παράλληλα δεν επιτρέπεται η ακρόαση μουσικής εκτός αν προέρχεται από κεντρικό ηχητικό σύστημα της υπηρεσίας, δεν επιτρέπεται να διακόπτει για προσωπικές του υποθέσεις την επικοινωνία με τους πολίτες που συναλλάσσεται. Σημειώνεται πάντως ότι «αν ωστόσο, προκύψει λόγος τόσο σοβαρός, ώστε να επιβάλλεται η διακοπή της συνομιλίας, ο δημόσιος υπάλληλος οφείλει να ζητήσει συγγνώμη από τον πολίτη και να παρακαλέσει άλλον συνάδελφό του να συνεχίσει τη συναλλαγή». (Δείτε όλο τον οδηγό στη δεξιά στήλη «Σχετικά Αρχεία»).

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Ρέππας ο Οδηγός εξυπηρετεί τους εξής στόχους:

1) Προσδιορίζει τα βασικά χαρακτηριστικά του επαγγελματικού περιβάλλοντος που πρέπει να εξασφαλίζεται κατά τη σύγχρονη δημόσια υπηρεσία, έτσι όπως την αντιλαμβάνεται σήμερα η διεθνής πρακτική για τη Δημόσια Διοίκηση.

2) Διατυπώνει σαφείς κανόνες συμπεριφοράς για τους δημοσίους υπαλλήλους, οι οποίοι εξασφαλίζουν οι κανόνες αυτοί όχι μόνον τη σύννομη, αλλά και τη σύμφωνη με την ηθική και τη δεοντολογία συμπεριφορά των υπαλλήλων.

3) Διασφαλίζει την ουσιαστική, ποιοτική εξυπηρέτηση των πολιτών αποτρέποντας μια νομικιστική και γραφειοκρατική συμπεριφορά των δημοσίων υπαλλήλων.

4) Ενημερώνει σαφώς και συγκεκριμένα για τον τρόπο με τον οποίο οφείλει να αντιμετωπίζει η Δημόσια Διοίκηση τους πολίτες.

5) Εγκαθιδρύει μια νέα ποιοτική σχέση Διοίκησης – πολιτών, που βασίζεται κατά κύριο λόγο στην αμοιβαία εμπιστοσύνη, στη νομιμότητα, στη διαφάνεια και στη λογοδοσία της Διοίκησης και των λειτουργών της.

Οι αρχές και οι κανόνες του παρόντος Οδηγού Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς, απευθύνονται σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους των Υπουργείων, των Ανεξάρτητων Αρχών, των αποκεντρωμένων κρατικών Διοικήσεων, των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, των ΟΤΑ κάθε βαθμού.


Πηγή:www.capital.gr




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου