Δημοφιλείς αναρτήσεις
Δευτέρα 22 Αυγούστου 2011
Η Τζούλια δεν είναι πρωτοπόρος: Τα... soft των επωνύμων
«Λαέ της τσόντας» είχε αναφωνήσει ο βετεράνος του είδους Κώστας Γκουσγκούνης σε παλαιότερο φεστιβάλ cult ελληνικού κινηματογράφου, απευθυνόμενος στο κοινό το οποίο τον αποθέωνε φωνάζοντας «Άξιος!». Και είχε δίκιο. Δεν χρειάστηκε να παρακολουθήσουμε τον σάλο που ξέσπασε στα τηλεπαράθυρα με την κυκλοφορία του «ερωτικού» DVD της Τζούλιας, για να συνειδητοποιήσουμε ότι το ελληνικό – ανδρικό ως επί το πλείστον – κοινό εκτιμά δεόντως τον ερωτικό κινηματογράφο, πόσο μάλλον όταν αυτός είναι made in Greece.
Γυρνώντας τον χρόνο πίσω ...
μερικές δεκαετίες, «προσγειωνόμαστε» στην χρυσή δεκαετία του ’70, η οποία σηματοδοτήθηκε από την απογοητευτική πορεία του ελληνικού κινηματογράφου, αλλά και από την γέννηση της βιομηχανίας του ελληνικού πορνό. Αν εξαιρέσουμε τις hardcore ταινίες των μεγάλων πορνοστάρ της εποχής, όπως ο Κώστας Γκουσγκούνης, ο Τέλης Σταλόνε, η Κατερίνα Σπάθη (καμία σχέση με την «soft» Τίνα Σπάθη) και ο ομοφυλόφιλος Ζωρζ Τσαπέλας, αυτό που μας μένει είναι οι συμμετοχές αρκετών διάσημων mainstream ηθοποιών (Άννα Φόνσου, Έλενα Ναθαναήλ, Ανδρέας Μπάρκουλης) σε ταινίες «μαλακού» πορνό – αισθησιακές τις αποκαλούσαν τότε- οι οποίες με το πέρασμα του χρόνου απέκτησαν, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, χαρακτήρα cult.
Ερωτικές σκηνές στα όρια της κωμωδίας, ερμηνείες τάχα δραματικές, ανούσιες σκηνές δράσης και αγγλική προφορά που... σπάει κόκκαλα είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά αυτών των κινηματογραφικών «διαμαντιών» που οι παλιοί αναπολούν με συγκίνηση και οι νέοι ανακαλύπτουν με δέος. Θυμόμαστε τις καλύτερες στιγμές διάσημων ελλήνων ηθοποιών, τις οποίες οι ίδιοι μάλλον θα ήθελαν να ξεχάσουν.
Το κορίτσι και το άλογο – Love on a horse (1973)
Τι να πούμε για αυτήν την ταινία; «Κλέβοντας» τον τίτλο ενός σχετικού group στο Facebook θα αναφωνήσουμε και εμείς με περηφάνια «Η Άννα Φόνσου είναι cult». Ναι, η γνωστή ηθοποιός πρωταγωνίστησε το 1973 στην πιο εμπορική cult ταινία, η οποία μάλιστα συνάντησε και επιτυχία και στο εξωτερικό. Ένας γοητευτικός νέος, ο Λάρι, μετά το πέρας των σπουδών του στο εξωτερικό επιστρέφει στην Ελλάδα και μένει με τον ζωγράφο πατέρα του, τον Αλέξη, και τη νεαρή φιλενάδα του δεύτερου, την Τζούλια. Η αισθησιακή κοπέλα ελκύεται από τον γιο και το... προξενιό δεν αργεί να γίνει. Η υπόθεση είναι περιττή σε μια ταινία όπου η Άννα Φόνσου κυκλοφορεί γυμνόστηθη, ενίοτε αυτοϊκανοποιείται και κάνει έρωτα με τον παρτενέρ της καβάλα σε ένα άλογο στην μέση της... θάλασσας. Την ταινία πλαισιώνει με τη φωνή της η γνωστή σε όλους μας τραγουδίστρια Ελπίδα. All time classic. Σενάριο : Γιώργος Ζερβουλάκος και Βαγγέλης Σερντάρης, σκηνοθεσία : Βαγγέλης Σερντάρης.
Πιο θερμή από τον ήλιο - The two faces of love (1972)
Ο μαέστρος του είδους Όμηρος Ευστρατιάδης και ο σεναριογράφος Γιώργος Ζερβουλάκος αναλαμβάνουν δράση στο είδος που τους καθιέρωσε την δεκαετία του ’70 και μας χάρισε μερικές από τις κλασσικότερες ερωτικές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου. Στην συγκεκριμένη ταινία, η υπόθεση της οποίας βασίζεται στην «Ωραία της Ημέρας» του Μπουνιουέλ, συναντιόνται τρία «ιερά τέρατα» της εποχής: η Άννα Φόνσου, ο Χρήστος Νομικός και ο Ανδρέας Μπάρκουλης.
Μια παντρεμένη γυναίκα (Άννα Φόνσου) προσπαθεί να καλύψει το κενό που βιώνει ως προς τις ερωτικές της επιθυμίες υποδυόμενη την πόρνη. Ένας πελάτης (Χρήστος Νομικός) της ζητά επίμονα να εγκαταλείψει το πεζοδρόμιο και να παντρευτούν, εκείνη όμως αποφασίζει να επιστρέψει στον σύζυγό της (Ανδρέας Μπάρκουλης), ελπίζοντας ότι η ζωή τους θα βελτιωθεί. Όταν όμως συναντήσει τυχαία τον «πελάτη» της και αυτός της δώσει ένα δαχτυλίδι αρραβώνων, η γυναίκα θα συνειδητοποιήσει ότι είναι εγκλωβισμένη μέσα στις ίδιες τις επιλογές της.
Αν δεν συγκινηθήκατε ήδη από την υπόθεση, σας πληροφορούμε ότι η ταινία αποτελεί ένα φόρο τιμής στο ποδόσφαιρο με φάσεις από τον αγώνα Ολυμπιακού-Πιερικού, στις φτωχογειτονιές του Πειραιά, στην μόδα των 70’s (αέρινα φορέματα, καρό σακάκια κτλ) και φυσικά στην βιομηχανία του πορνό, με ένα τέλος που θα συζητηθεί. Α, και το soundtrack υπογράφει ο Γιάννης Πουλόπουλος. Κλασσική αν και ξεπεράστηκε γρήγορα με την κυκλοφορία του «Το κορίτσι και το άλογο». Σκηνοθεσία: Όμηρος Ευστρατιάδης, σενάριο: Γιώργος Ζερβουλάκος.
Η Πρόκληση – Love above All (1970)
Με αγγλικό τίτλο που δεν θα μπορούσε να γίνει περισσότερο... ελληνικός, η αισθησιακή- δραματική ταινία – ποιού άλλου;- του Όμηρου Ευστρατιάδη, έδωσε την ευκαιρία στο ελληνικό κοινό να θαυμάσει τα κάλλη της πανέμορφης Έλενας Ναθαναήλ και της Άννας Φόνσου (ξανά). Στην ταινία επίσης πρωταγωνιστεί ο «συνήθης ύποπτος» Ανδρέας Μπάρκουλης, ο ανεκδιήγητος Ούντο Κιέρ και η Ελένη Ανουσάκη. Ο Άγγελος (Ούντο Κίερ) ετοιμάζεται να φύγει για την Αυστραλία, αλλά όλως τυχαίως στον Πειραιά συναντά μια κοπέλα (Άννα Φόνσου) η οποία και τον ερωτεύεται. Η νέα αυτή γνωριμία του θυμίζει έντονα την παλιά του αγαπημένη (Έλενα Ναθαναήλ), την οποία και εγκατέλειψε επειδή ο πατέρας της (Γιάννης Αργύρης) δεν ήθελε ένας φτωχός νέος, όπως ο Άγγελος, να έχει σχέση με την κόρη του.
Η αξέχαστη Έλενα Ναθαναήλ γυμνή, οι τολμηρές σκηνές σε τουριστικό πλαίσιο, το cult απαγορευμένο ειδύλλιο, το ψυχρό βλέμμα του ηθοποιού(;) Ούντο Κίερ και φυσικά τα τραγούδια της σταρ της εποχής Ελένης Ροδά, είναι μερικοί από τους λόγους που αξίζει να δείτε την ταινία. Σκηνοθεσία: Όμηρος Ευστρατιάδης, σενάριο: Γιάννης Τζιώτης.
Μικαέλα, ο γλυκός πειρασμός (1974)
Προτού βιαστείτε να απορρίψετε την ταινία λόγω τίτλου, λάβετε υπ' όψιν τα εξής: στην ταινία πρωταγωνιστεί στην πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση η Ελένη Ντάνου («καλλιτεχνικό ψευδώνυμο της Μιμής Ντενίση), το σενάριο είναι της ίδιας, η ταινία αποτελεί την ελληνική εκδοχή της θρυλικής Εμμανουέλλας, και επίσης είναι γυρισμένη στην αγγλική γλώσσα. Αναθεωρήσατε; Η υπόθεση της ταινίας περιστρέφεται γύρω από την Μικαέλα και τον ‘Αλεξ οι οποίοι φτάνουν στη Χαλκιδική, όπου βρίσκεται ο άντρας της Μικαέλα, ο Φρέντυ, ο οποίος επιβλέπει την ανέγερση μιας μεγάλης ξενοδοχειακής μονάδας. Στο διάστημα που θα μείνουν εκεί, η Μικαέλα θα αποκτήσει πολλές ερωτικές εμπειρίες και θα μας δώσει την ευκαιρία να απολαύσουμε ονειρικές σεκάνς στην θάλασσα, δραματικούς μονόλογους και ανεπιτήδευτες κωμικές ερμηνείες από όλο το καστ.
Η ταινία είναι σπάνιο κομμάτι και δεν κυκλοφορεί πουθενά, μιας και -όπως φημολογείται -η μετέπειτα μεγάλη σταρ φρόντισε να πάρει και να καταστρέψει όλες τις κόπιες. Ας είναι καλά το Internet όμως, που για ακόμα μια φορά μας δίνει την ευκαιρία να απολαύσουμε ξανά και ξανά τις ερμηνευτικές ικανότητες μιας ντίβας στα πρώτα της δειλά κινηματογραφικά βήματα.
του Νικόλα Γεωργιακώδη
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου